Ne vásárolj az Expedo-nál
2021. január 15-én rendeltem egy darab kárpitozott franciaágyat 265.100 Ft értékben, és egy darab az ággyal kompatibilis matracot 86.810 Ft-ért. A megrendelést jelentős késéssel, 2021. április 14-én teljesítette a cég. Kicsit elszomorodtunk, amikor kiderült, hogy az ágyat egy napos munkával kellett összeszerelni, erről tájékoztatást nem nyújtott a cég. De valójában az ággyal a mai napig meg vagyunk elégedve.
A derékfájást okozó ócska, de nem olcsó matrac
A probléma a matraccal volt, mert kb. 10 nap éjszakai fekvés után elkezdett fájni a derekam, rá pár napra a párom dereka is elkezdett fájni. Úgy döntöttünk, hogy „visszaköltözünk” a régi ágyunkra, s jelezzük a webáruház részére panaszunkat. Ezt a kiszállítást és fizetést követő 14. napon, 2021. április 28-án jeleztem a cégnek. Elmondtam nekik a problémát, előzékenyen kértem közbenjárásukat. Sajnos időközben olyan fájdalmam lett a derekamban, hogy mentőt kellett hívnunk. Súlyos, kiszakadt porckorongsérvvel sürgősséggel megműtöttek a Szegedi Idegsebészeti Klinikán. Május 26-án jöhettem haza a klinikáról, az első dolgom az volt, hogy a reklamációt folytassam a céggel, mert saját véleményem és a klinika gyógytornásza szerint is összefüggés van a gerincsérv kialakulása és az új ágy között.
A gerinctelen webáruház
Sajnos nem vezettek eredményre a reklamációs tárgyalások, a webáruház eléggé lekezelő módon viselkedett. Kértem tőlük a matrac cseréjét vagy garanciális javítását. Ezt visszautasították arra hivatkozva, hogy bontatlan csomagolású matracot cserélnek ki higiéniai okok miatt. Időközben kértem egy szentesi bútorüzletben dolgozó ismerősömet, hogy nézze meg a matracot. Ő egyből észrevette, hogy nem a megrendelőlapon szereplő „Sheep” márkajelzés van a csomagolásom, hanem a „Newada” felirat. A másik probléma a szakember szerint a matrac keménységével volt, mert a webáruház valótlanul állította a termékleírásban, hogy az H3-H4 keménységű, azaz félkemény-kemény. A valóságban a matrac puha, inkább a H1-H2 kategóriába sorolná be a szakember. Az én meggyőződésem az, hogy a rossz minőségű, vagy hibás, vagy véletlen összecserélt matrac okozta a súlyos betegséget.
A webáruház ellenségesen viselkedett a reklamáció folytán
. Azt kértek számon tőlem, hogy az orvos miért nem írta bele a zárójelentésembe, hogy az ő matracuk okozta a betegséget. Rákérdeztem erre a klinika osztályvezető főorvosától, ő azt mondta, hogy a zárójelentésnek vannak kötelező tartalmi elemei, de a webáruház kérése nem életszerű.
Szerintük jótállási és garanciális kötelezettségük sincs.
A mai napig nem tudjuk használni az új ágyat és a matracot, pedig 351.910 Ft-ot fizettünk érte – de az igazán nagy árat én fizettem érte a gerincműtéttel.
Megtörtént a hatósági feljelentés, s kálváriámról sajtóközleményt fogok kiadni, hogy mást ne tudjon becsapni a webáruház.